mina, minu ja meie

kolmapäev, 19. juuli 2017

ARK EKSAMID TARTUS

Kindlasti paljudele minevikus peavalu tekitanud ja ka tulevikus peavalu tekitav teema. Viimast, selleteemalist infot, leidsin foorumitest aastast 2014. Kuna aeg on edasi läinud ja seadused muutuvad pidevalt, siis oleks tore (vähemalt minu arust), kui selle kohta leidub rohkem infot. Vähemalt mina oleks tahtnud teiste kogemusi rohkem lugeda. 

ARK teooriaeksam
Minul jäi autokooli ja ARKi vahele natuke pikk (võiks öelda, et liigagi pikk) aeg. Lugesin liiklusteooria raamatut, seejärel tegin selgeks märgid ja kirjutasin läbi mõned tähtsamad mõisted. Teste lahendasin läbi vähemalt 2-3 korda. Eksamile eelneval päeval lahendasin kõik testid läbi ja raskematele tõmbasin punased ringid ümber. Eksamihommikul kordasin küsimused läbi ning tunne oli "hea". Kohapeale minnes oli meeletu närv, sest ma ei teadnud kuhu minna või mida teha. Kuskilt nurga tagant ilmus mehike, kes kutsus eksamiklassi. Klassi sisenedes tuli kõik asjad ära panna ning oodata kuni eksaminaator arvuti numbri annab, milles testi lahendada. Lahendasin läbi ka proovitesti, et saada aru süsteemist. Kuna need küsimused olid lihtsad, siis kadus ka närvipinge. Eksami testi lahendasin ära 6-minutiga ja olin büroost läinud kiiremini, kui sinna tulin :). 

ARK sõidueksam
Üritasin minna eksamile rahuliku ja meelestatuna, et pean saama tehtud. Ma isegi ei tahtnud läbi mõelda stsenaariumeid, kui midagi peaks juhtuma. ARKi soovitatakse minna 5-10 min varem, kuid ma olin veidi tublim ja olin 15 minutit varem kohal. Eksamineerija tuli ka 10 varem kohale, mistõttu alustasime varem. Mida rohkem istuda ja närveldada, seda suuremaks läheb hirm. Eksam algas auto kontrollimisega - auto tööle (kontrollisin 2 korda üle, et käiku poleks sees), seejärel panin sisse esi-ja ohutuled. Kui kõik tundus minu jaoks korras, vajutas eksamineerija piduripedaali ja veendusin auto taga, et pidurituli tõesti töötab. Seejärel, istusime autosse, reguleerisin istme, rooli kauguse jms paika. NB! samal ajal, kui mina kontrollisin pidurituld, pani eksamineerija sisse udutuled ja kaugtuled. Jällegi koht, kus oli võimalik tähelepanud kontrollida. Seejärel algas autoga tutvumise aeg - proovisin siduri, piduri ja gaasi tunnetust, samuti tegin kohe tõusu. Selle ajaga rahunesin maha ja vasak jalg lõpetas tõmblemise (minul õnne kombel oli seda vähe). ARKi juurest pöörasime paremale Turu tänavale ja sõitsime Lõunakeskuse suunas. Peale Lõunakeskust andis eksamineerija korralduse, et sõidaksin Võru suunas. Külitsest tegin vasakpöörde Ülenurme poole ja sealt suundusime lennujaama, kus oli esimene ülesanne - parkimine. Parkida võis vabalt valitud kohale (parkimiskohad on seal täpselt nagu ARKis) ja kui käsipiduri peale tõmbasin avasime uksed, et kontrollida auto kaugust joontest. Esimene ülesanne sooritatud suundusime tagasi Tartu poole. Ülejäänud eksam kulges Variku linnaosas, 30- ja parema käe reegli mõjupiirkonnas. Kuna igal pool olid 30 ja 50 alad, siis enamus aega läkski aeglasele ja sõidule. Teine ülesanne oli tagurdamine ristmikul üle parema õla ning kolmas kolme käiguga tagasipööre. Peale viimast ülesannet suundusime Ringtee tänava kaudu tagasi ARKi. Tagasiteel oli üks vennike nii väsinud, et viskas ARKi ette magama - saime eksamineerijaga veidi isegi naljatada. Linna ma ei jõudnudki, eksami ajal ühtegi tõusu polnud ning terve eksami vältel läks üle tee üks inimene. Ma olin nii hämmingus, et ei pannud tähelegi, kui eksam läbi oli.
Ma olen siiamaani arvamusel, et mida enesekindlamalt sõita, seda vähem hakatakse piinama ja igat ülesannet on võimalik 2 korda teha. Ka mul oli olukordi, kus kahtlesin, kuid tegutsesin alati esimese mõtte järgi (esimene mõte on alati õige). Kuna ma ühtegi korda autot välja ei suretanud, siis see andis (vist) pluss-punkte. Kes väga-väga kardab käike vahetada, siis väike boonus on armatuurlaual (väikesed nooled näitavad, kus suunas tuleb käiku vahetada). 

Eksamineerija
Muhe ja rõõmus noormees, kes küll sõnakestki ei rääkinud (vaikus tekitas veidi kõheda oleku, sest mõtlesin ainult sellest, kas teen kõike õigesti). Uskuge mind, teil veab täiega, kui saate Jüri Paris'ega sõita. Ta andis aegsasti ette juhiseid ja isegi juhtis tähelepanu märkidele, milliseid tuleb jälgida. 


Kuidas teie olete load tehtud saanud? Kas esimesel või mitmendal korral? 

9 kommentaari :

  1. 1. august on sõidueksam ja pole elus miskit rohkemat kartnud kui seda eksamit..

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma tean mida tunned, sest enne eksamit ma olin nii veendunud, et midagi niiiiiii jubedat siin ilmas olla ei saa :D. Ma olin isegi veendunud, et bakalaureuse eksam on kergem :D. Kerge närv on hea, sest siis vaatad pingsamalt märke ja oled keskendunud, aga liiga närvi ka ei saa minna :). Kindlasti vaata ristmikel ja ülekäiguradadel mõlemale poole mitu korda ja isegi siis, kui see tundub mõttetu. Võta asja rahulikult ja mõtle näiteks, et see on õppesõit - lihtsalt kõrval istub keegi teine ;). Anna kindlasti teada, kuidas Sul läks! Hoian Sulle pöialt :)!

      Kustuta
  2. Mul saab augustis lubade saamisest aasta. Kuna vahetult peale eksamit tulin välismaale, siis ei andnud endale võimalust läbi kukkuda. Pidi end lihtsalt kokku võtma ja tegelikult polnudki midagi hullu. Linnalegendid olid hullemad. :D Vedas ilmselt ka eksamineerijaga. Panin oma loo tookord kirja: http://estlanders.com/kuidas-voimalikult-kiiresti-juhilubade-omanikuks-saada/ Ehk aitab kedagi enne eksamit rahustada, kui peaks guugeldama ja hirmujuttudest pulbitsevatesse foorumitesse sattuma. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lugesin su postituse läbi - väga hea! Ma ootasin oma sõidueksamit ikka väga pikalt - teooria tegin ära 13.06 ja kui sõitu hakkasin broneerima, siis lähim aeg oli 29.07. Ma olin nii segaduses, et kuidas saab selline asi võimalik olla. Iga päev refreshisin mnt.ee lehte ja lähima aja sain 13.07 (tundub, et mu õnnenumber). Eksamit tegin 14:30 ja õnneks oli ka sel ajal linn ja maantee suhteliselt tühjad. Enne eksamit lugesin samuti selliseid horror-lugusid eksamineerijatest, et lausa paaniline hirm tekkis. TUttav rääkis, et teda kukutati suunatule mittenäitamise pärast läbi (praegu mõtlen, et see ei saa olla reaalne). Lõpuks lihtsalt surusin hirmu maha ja kurjad mõtted eemale. Isegi autosse istudes mõtlesin endamisi, et see on minu ainus võimalus (polnud aega, et edasi lükata, ja ka raha, mida tuulde visata). Kindlasti on oma roll eksamil suhtlemisel ja suhtumisel - eksamineerijad on tavaliselt (on ka erandeid :D) kogenud ja saavad aru, kui inimene endas kahtleb, sest nii hakataksegi lolle vigu tegema ;).

      Kustuta
  3. Mina käisin täna juba teist korda eksamil. Eksam ise pole üldse hull, aga täna mind reaalselt kukutati läbi (esimesel korral tegid närvid oma töö). Oleksin teinud samas kohas ühe teise liigutuse, oleks samamoodi öeldud, et vale. Vaidlesin, mis ma vaidlesin, järgmine 40€ tuli ikka teele saata :/

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Uuuh :(. Kus eksamit käisid tegemas? Hoian Sulle järgmiseks korraks pöialt (kolm on kohtu seadus) :)!

      Kustuta
    2. Teen kodulinnas Pärnus. Kaugemale ei riski minna, olgugi, et sõit on sama, tean siin juba need nipikad kohad ära ja oskan end ette valmistada.

      Kustuta

Copyright © 2014 mina, minu ja meie

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi