PULMAD #3 | PULMAKOHT

Pulmakoht oli kindlasti esimene to-do-listi punkt, millega tegelema hakkasime. Esmalt tegime otsingutöö internetis - põhilisteks kriteeriumiteks olid kerge maalähedane vibe (mõisad jätsime valikust kohe välja) ja hind (max 1000 €). Kuna küünipulmad on väga populaarsed, aga neid Tartu linna lähedal polnud, siis andsime esimese võimaluse Kivi Puhkemajale.

Vihma tõttu jäi meil kurepesa külastus ära, aga hiljem tuli kurg meile ise külla.

Tänapäeval on kõik otsingud väga lihtsaks tehtud, sest häid kodulehekülgi, blogisid ja pulmadega seotud facebooki gruppe jagub küllaga. Tasub lihtsalt aeg maha võtta, et koos kallimaga kodulehekülgi külastada ning (NB) instagramist/facebookist reaalseid peopilte vaadata! Üsna tihti on kodulehekülgedel n.ö tühjad ja kaunistamata saalid, mis jätavad igava ja emotsioonitu tunde.

Esimene Kivi Puhkemaja külastus (kuskil veebruari lõpus/märsti alguses) jättis meid mõlemaid (kergelt öeldes) külmaks. M arvas, et ma olen hulluks läinud, sest see oli nii sünge. Tühjad ruumid, kus oli tume ja massiivne mööbel mööda saale laiali, saalid olid koristamata ning külmad. Peale seda läksime koju, tegime sotsiaalmeedia lahti ning hakkasime reaalseid peopilte vaatama - uskumatu, mida annab kaunistamisega ära teha. Peale seda hakkasime läbirääkimisi tegema hinna osas - peab olema julge ja küsima enda jaoks sobivat hinda. Mitte keegi ei tule ise soodsamat hinda pakkuma! Hinna osas kokkuleppele jõudes, broneerisime maja ning tegime esimese pulmaga seotud makse. Otsuse langetamiseks piisas ainult ühest külastusest ning õigest sisetundest :).

Kuna meie eelarve oli väga piiratud, siis me ei saanud kordagi mõelda pulmaplaneerija või mõne pulma-ja/või peoagentuuri peale. Saali kaunistamisega pidime ise tegelema hakkama. Õnneks internetis (Pinterest!) ideid jagus ning Aliexpressist ja IKEAst sai kaunistusi hulga odava(ma)lt ja loodusest hoopiski tasuta.

PEOSAAL

Pom-pom'id, just married vanik, seina peal olevad tulekesed - Aliexpress

Küünlad (nii väikesed kui ka suur pulmaküünal), salvrätikud, paberist kõrred, metallist topsid - IKEA
Kivid (nimesildid), puidust kettad - rannast ja metsast
Kolvid ("lillevaasid") - kodust (kuna ma töötan mikrobioloogia laboris, siis lao koristusest jäi suurem ports kolbe üle)

VÄIKE SAAL

Tagasihoidlikud pruutpaari pokaalid kaunistasin ise!

Kandik puuviljadele ja tordialused makroonidele - sain läbi hea juhuse Annye Rooväli-Ingi käest, aitäh-aitäh-aitäh!

Nii M kui mina pooldame minimalistkikku elustiili, mistõttu valisime välja just need ja väga piiratud koguses kaunistused. Ma ei soovinud, et saal näeks välja ülepakutud ja igal asjal pidi olema oma tähendus ja koht. Kaunistuste osas oli kõige suurem väljaminek tulukesed, aga need olid õhtul nii ilusad ja andsid saalile hubase meeleolu.

Saale saime kaunistama minna eelmise päeva hommikul. Ma arvasin, et läheb paar tundi, aga meil läks peaaegu terve päev. Isegi salvrätikute voltimine ja kahvlite-nugade sättimine võttis aega. Suur tänu minu perele ja M-i õele, kes tulid enne suurt pidupäeva ennast väsitama ning mööda seinu ja lae aluseid ronima!

Mõned soovitused pulmakoha valimiseks ning kaunistamiseks:
 Külastage nii palju pulmakohti, kui hing ihkab, kuid sisimas tunned selle õige koha kohe ära :)!
 Koostage eelarve - küsige kasvõi kümme korda, mida sisaldab peokoha rent (kas lihtsalt saali või ka majutust, kas toitlustus kohapealt võttes on võimalik veel soodsam hind saada jne) ja julge küsida enda jaoks paremat hinda!
 Valige välja pulmavärv(id) - kõik asjad ei pea olema täpselt roosad või sinised või kollased, aga üldmulje on harmoonilisem ning puhtam!
 Võta sõbrannad ja perekond endale appi - pane paberi peal paika oma visioon kaunistustest ja nende asukohtadest. Joonista välja lauad, toolid ja nende peale salvrätikute, küünalde ning lillevaaside asukohad. See aitab oluliselt teistel inimestel sind aidata ning tulemus on sulle meelepärasem!